مجله‌ی تخصصی عروس خانم

برای دسته گل عروس چه گلی بخرم؟

دسته گل عروس می تواند یک دسته گل ساده با یک نوع گل باشد و یا در تزئین آن از ترکیب چندین گل با رنگ های مختلف استفاده شده باشد. به هر حال بهتر است برای انتخاب نوع گلهایی که قصد دارید در دسته گل عروس خود استفاده کنید، خوب فکر کنید، چرا که یکی از ماندگارترین خاطرات شما را تشکیل می دهد.
آرزوی هر عروسی است که در شب عروسی خود، دسته گلی منحصر به فرد و زیبا به دست بگیرد. داشتن کمی اطلاعات در باره گلها، می تواند به شما کمک کند که دسته گل عروس خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید. در این مقاله اطلاعات مختصری در باره گلهای پرکاربرد در دسته گل عروس ارایه می دهیم.

۰

دلایل ریزش مو چی هستند؟

1. تریکوتیلومانیا

بیماری تریکوتیلومانیا یک اختلال روانی محسوب می‌شود و افراد مبتلابه این بیماری موهای خود را به‌دلیل استرس ناشی از بعضی رویدادها می‌کنند. این افراد به حدی به کندن موهای خود عادت می‌کنند که امکان کچل شدن آنها وجود دارد. این بیماری باعث کم‌مو شدن قسمت‌هایی از سر و همچنین آسیب به پیاز مو می‌شود. هر چه میزان این آسیب بیشتر باشد، احتمال رشد مجدد مو کمتر خواهد بود.


بهترین راه‌حل برای درمان این بیماری درک این حقیقت است که خود فرد با کندن موهایش باعث ریزش آنها می‌شود. به ‌عبارت ‌دیگر، خود فرد باید بفهمد که با این کار به موهایش آسیب می‌رساند. گاهی از اوقات این بیماری به حدی می‌رسد که اگرچه فرد از عواقب آن آگاهی دارد، اما چون امکان کنترل آن وجود ندارد همچنان به کندن موهای خود ادامه می‌دهد. در این وضعیت بهتر است که به یک روان‌پزشک مراجعه کنید.


2. مدل و آرایش مو
روغن‌های مو، اتو کشیدن، فر کردن، رنگ کردن، سفید کردن یا صاف کردن آن از کارهایی است که باعث ضعیف شدن مو و در نتیجه شکسته شدن آن می‌شود. حتی سشوار کشیدن نیز باعث ضعیف شدن مو می‌شود و هرچه باد سشوار گرم‌تر باشد احتمال کم‌پشت شدن موهای شما در درازمدت بیشتر خواهد بود. مدل دم‌اسبی یکی از مدل‌های مو است که در بعضی از خانم‌ها باعث خارج شدن مو از ریشه‌اش می‌شود. اگر همواره و برای مدت زیادی از این نوع مدل استفاده کنید در معرض ریزش مو قرار خواهید گرفت، به‌طوری که پیاز موی سر آسیب می‌بیند و امکان رشد موی جدید وجود نخواهد داشت.

۰

بهترین راههای مراقبت از پوست چیه؟

 به تدریج و با افزایش سن تغییراتی در پوست رخ می دهد بدین ترتیب که نازک تر شده و چین های ظریفی بر روی آن پدیدار می شود. فعالیت غدد مولد چربی ( سباسه ) کمتر شده و پوست رو به خشکی می رود. تعداد رگ هایی که به پوست خون می رسانند کاهش یافته و پوست شکننده تر می شود و درخشش و رنگ شاداب پوست نیز کم می شود. اگر به خوبی از پوست خود مراقبت کنید مثلا" از نور آفتاب دوری کرده و با صابون ملایم آن را بشویید یا به طور مرتب از مرطوب کننده استفاده نمایید ، می توانید این روند طبیعی را کند کرده و از بسیاری از مشکلات پوستی هم پیشگیری کنید. روش های ساده ای که در اینجا مطرح می کنیم ، پوست شما را سالم تر و درخشان تر نگه می دارد:

1-از خود در برابر نور آفتاب محافظت کنید.
مهم ترین راه مراقبت از پوست ، محافظت از آن در برابر نور آفتاب است. این نور در خود اشعه ماورا بنفش دارد. اشعه ماورا بنفش قابل دیدن نیست ولی قدرت زیادی داشته و با آسیب به پوست ، منجر به ایجاد چروک های عمیق ، خشکی و خشن شدن پوست ، لک های پوستی ، و حتی اختلالات خطرناکی مانند تومورهای بدخیم می شود ( تاثیر اشعه آفتاب در ایجاد سرطان های پوستی را در شیوع بیشتر این بیماری در بین کشاورزان که بخش عمده ای از وقت خود را زیر آفتاب می گذرانند ، می توان بخوبی مشاهده کرد). درواقع بیشتر تغییرات پوستی که دراثر افزایش سن می بینیم ناشی از یک عمر تابش آفتاب است. برای مقابله با تاثیر منفی نور آفتاب بهتر است : الف در ساعاتی که نور خورشید به شدت می تابد ، از آن اجتناب کنید. بیشترین ضرر نور آفتاب بین ساعات ده صبح تا چهار عصر است. سعی کنید در این ساعتها کمتر در فضای باز رفت وآمد کنید. ب از لباس های محافظ استفاده کنید. سعی کنید با استفاده از لباس هایی مانند پیراهن آستین بلند ، و نقاب یا کلاه لبه دار، پوستتان را بپوشانید. به یاد داشته باشید که برخی پارچه ها برای حفاظت در برابر نور آفتاب موثرترند برای مثال کتان در این زمینه بهتر از لباس های بافته شده نازک است. "ضدآفتاب" ها را فراموش نکنید. میزان محافظت کنند گی مواد ضدآفتاب با واحدی به نام " اس پی اف " سنجیده می شود. در ایران بهتر است از ضدآفتاب هایی استفاده کنیم که اس پی اف آنها از 30 به بالا باشد. ضدآفتاب را 20 دقیقه قبل از انکه وارد فضای باز شوید بزنید و هر دوساعت یا بعد از عرق کردن شدید یا خروج از حمام و استخر، آن را تجدید نمایید.

۰

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان