مجله‌ی تخصصی عروس خانم

چطور برای عروسی دسته گل مناسب انتخاب کنم؟

عوامل زیادی روی انتخاب دسته گلی که شب عروسی تان می خواهید به دست بگیرید اثرگذارند؛ تا هم شما و هم همسرتان از نتیجه راضی‌باشید. صرف نظر از سلیقه هر فرد، برخی متغیرها در این انتخاب بسیار مهم به نظر می رسند. این چگونه در صدد است تا این انتخاب مهم را تا حد زیادی برایتان آسان کند.


شکل لباسی که عروس به تن خواهد کرد:
– دسته گل گرد برای تمام مدل های لباس عروس
– دسته گل های آبشاری و دسته گل های ساقه کوتاه که حالت افشانه دارند برای لباس های پف دار و توپی شکل و دامن های فون
– دسته گل های مجلل برای لباس های راسته و خطی
– دسته گل هایی با گل های کوچک برای لباس هایی با حالت پری دریایی و دم ماهی

2-حال و هوای عروسی شما:

به یاد داشته باشید شما و همسرتان هستید که چگونگی مراسم و حال و هوایش را مشخص می کنید. رنگ لباس عروس و داماد و رنگ اتاق عقد و سالن عروسی اینکه عروسی شما در کدام فصل از سال برگزار می شود، شخصیت زن و شوهر چگونه است و محفل شما سنتی است یا عاشقانه و به سبک فیلم های رمانتیک، پر زرق و برق و شهری یا روستایی.

3-رنگ گل ها:
شاید گل سرخ بهترین انتخاب برای دسته گل عروس باشد اما نگاه را خسته می کند و بیش از حد جسورانه به نظر می آید؛ بنابراین می توانید به کمک رنگ هایی مثل زرد این اثر را خنثی کنید، همچنین می توانید از سفید برای ملایم تر کردن سرخی گل ها و یا از رنگ های سبز باشکوه به تقلید از سبز های جنگل استفاده کنید.
صورتی هم رنگ محبوبی برای مراسم عروسی است. شما می توانید رنگ های زرد و نارنجی را به گل های صورتی اضافه کنید.با این کار حتی آن ها درخشان تر به نظر خواهند رسید. اما اگر انتخاب ملایم تری می خواهید رنگ های، کم رنگ تر یا سفید بژ را به دسته گلتان بی افزایید.

گل های سفید می توانند نگاه ها را به سمت خود بکشانند که خود گاهی اوقات شیرین و مطلوب است. اضافه کردن رنگ هایی که بیشتر دیده می شوند، می تواند آن را درخشان تر کند. مثلا می توانید رنگ های صورتی و زرد را برای به دست آوردن ظاهری حساس و ظریف با گل های سفید در نظر بگیرید. اما اگر ترجیح می دهید بیشتر به نظر آیید از رنگ بسیار سرخ، سبز تیره و بنفش با گل های سفید استفاده کنید.

4- به بودجه خود پایبند بمانید. تصمیم بگیرید همان قدر که توافق کرده اید برای دسته گل عروس هزینه کنید.

5- حمل دسته گل های گرد و کوچک آسان است اما نسبت لباس و خود عروس را هم در نظر بگیرید.

6- باید تعادل و تناسب بین یک لباس عروس بزرگ با یک دسته گل با خوشه های بزرگتر و متراکم تر حفظ شود. خوب است شکل کلی را به خاطر داشته باشید و نمای کلی را در ذهن مجسم کنید.

7- برخی افراد قد بلند نیاز به دسته گل های آبشار مانند دارند اما اصلا این مدل دسته گل ها را به عروس خانم های کوتاه قد توصیه نمی کنیم.

8- دسته گل های بلندی که به دور دست گره می خورند و یک وری روی ساعد می افتند در حالی که ساقه ی گل های آن دیده می شوند برای عروس خانم هایی که بازوهای درشت یا شانه های پهنی دارند اصلا مناسب نیست.

9- بهترین انتخاب برای خانم هایی با لباس کوتاه، دسته گل های کوچک تر یا ظریف و حتی به دست گرفتن یک شاخه گل است.هر چند اشاره کردیم دسته گل تان باید منعکس کننده ی جو کلی عروسی تان باشد اما اگر لباستان ساده است نگران نشوید و با انتخاب رنگ و سبکی متفاوت برای دسته گل تان آن را بیشتر نمایان کنید.اگر ساق دوش دارید به یاد داشته باشید دسته گل شما باید از دسته گل ساقدوش (یا ساقدوش ها) شما بزرگتر باشد. انتظار می رود شکل ظاهری دسته گل تان

10- ویترین کاملی از رنگ و سبک انتخابی شما باشد.سعی نکنید رنگ و تم دسته گل تان را با تم و رنگ سالن عروسی و اتاق عقد و سالن عروسی مطابقت دهید.

۰

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان